Thought law, thought malice in relation to the «performance» evaluations to teachers
DOI:
https://doi.org/10.24310/REJIE.2010.v0i2.7928Keywords:
performance evaluation of teaching staff, education, university, human resourcesAbstract
There is a widespread ignorance about what does and what it should do a
university professor, lecturer or researcher. This will create dangerous myths about how teachers should be evaluated, because paying no attention to the nature of their labor, and resulting on the creation of deep injustice. It is feared that such systems to be implemented result in infinite time-consuming bureaucratic. Precious time that should be used in teaching and research. That may also pollute the environment by creating lethal enemies among teaching people, ending up in lengthy legal proceedings. This article seeks to make a diagnosis of myths of arbitrary and subjective criteria for evaluation, proposing the general basis of a system, certainly imperfect, but objective, allowing each teacher to develop his / her career, and result in cooperation, not war of all against all.
Downloads
Metrics
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Sin perjuicio de lo dispuesto en el Texto Refundido de la Ley de Propiedad Intelectual, aprobado por Real Decreto Legislativo 1/1996, de 12 de abril, y conforme al mismo, los autores/as ceden a título gratuito, de modo no exclusivo y sin límite temporal los derechos para difundir, reproducir, comunicar y distribuir, en cualquier formato actual o futuro (papel o electrónico), a la Universidad de Málaga (UMA), a fin de que sea publicado en REJIE Nueva Época.
Al realizar el envío, el autor declara que el contenido esencial del mismo no ha sido publicado ni se va a publicar en ninguna otra obra o revista mientras esté en proceso de evaluación en REJIE Nueva Época, comprometiéndose en todo caso a comunicar de inmediato al equipo editorial de la revista cualquier proyecto de publicación de dicho texto, y citando expresamente a la revista en el nuevo proyecto.
Todos los contenidos publicados por REJIE Nueva Época están sujetos a la licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional, cuyo texto completo se puede consultar en https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode
Conforme a la misma, se permite la copia, distribución, comunicación pública, obras derivadas y el uso comercial de los contenidos siempre que la fuente y el autor del texto sean citados Así, cuando el autor/a envía su colaboración está explícitamente aceptando esta cesión de derechos de edición y de publicación.
Es responsabilidad de los autores obtener los permisos necesarios de las imágenes que están sujetas a derechos de autor.