Law and methodological innovation for the acquisition of skills and abilities in the Degree in Social Work. The case of the Faculty of Social Work of the University of Murcia

Authors

  • ENRIQUE PASTOR SELLER Universidad de Murcia Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/REJIE.2011.v0i3.7920

Keywords:

educational innovation, integrating methodology, curriculum practices, social work

Abstract

The article presents, first, the close relationship between law and social work and, secondly, the innovative methodology for teaching the curriculum practices of the Degree of Social Work at the University of Murcia umbrella cooperation educational, professional and institutional. The purpose of Title is to train professionals prepared to develop the professional profile as a social worker. In this sense, the title should betrained to practice as a worker (a) social and therefore empowered to know how to use and proper application of the study, the diagnostic evaluation, scheduling, treatment, prevention and resolution of problems social. A goal that requires an interdisciplinary education, among which highlights the law as well as an innovative teaching methodology in the acquisition of skills, abilities and professional skills of social work.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

ENRIQUE PASTOR SELLER, Universidad de Murcia

Profesor Titular. Doctor en Sociología.
Decano de la Facultad de Trabajo Social de la Universidad de Murcia.

References

ANECA (2005): Libro Blanco. Titulo de Grado en Trabajo Social. Ministerio de Educación y Ciencia. Madrid.

CONFERENCIA DE DIRECTORES/AS DE CENTROS Y DEPARTAMENTOS DE

TRABAJO SOCIAL Y CONSEJO GENERAL DE COLEGIOS DE DIPLOMADOS EN TRABAJO SOCIAL Y ASISTENTES SOCIALES (2007): La formación universitaria en Trabajo Social. Criterios para el diseño de planes de estudio de títulos de Grado en Trabajo Social. Roneo. Barcelona.

ESCUELA DE TRABAJO SOCIAL (2009): Titulo de Grado en Trabajo Social. Universidad de Murcia. Documento aprobado por ANECA.

LIMA, A. (2008): “De la reivindicación de Licenciatura a la consecución del Grado en Trabajo Social”. En Revista de Servicios Sociales y Política Social, núm.: 82. Consejo General de Colegios Oficiales de Diplomados en Trabajo Social y Asistentes Sociales. Madrid. 109 – 118.

PASTOR, E. (Coord.) (2010) Supervisión y prácticas en Trabajo Social: organización, metodología e instrumentos para el proceso de construcción del conocimiento desde la práctica profesional. Diego Marín. Murcia.

Additional Files

Published

2011-01-01

How to Cite

PASTOR SELLER, E. (2011). Law and methodological innovation for the acquisition of skills and abilities in the Degree in Social Work. The case of the Faculty of Social Work of the University of Murcia. Revista Jurídica De Investigación E Innovación Educativa (REJIE Nueva Época), (3), 119–132. https://doi.org/10.24310/REJIE.2011.v0i3.7920

Issue

Section

Artículos