Strategic planning and development of the learning-evaluation process for the acquisition of competences in the law degree through the teaching guide and the Moodle platform
DOI:
https://doi.org/10.24310/REJIE.2012.v0i5.7833Keywords:
strategic planning, competencies, learning process, student guide, moodleAbstract
This article deals with the design and development of the learning-evaluation process for the acquisition of competences in the course “Institutions of the European Union”, First Year of the Law Degree at the Universidad Autónoma de Madrid, Academic year 2010-2011. After some general considerations about the methodology inspiring the new Study Plan for the Law Degree in this University, the article shows the object, instrumentation and outcome of two teaching innovation projects of the Universidad Autónoma de Madrid carried out by a team of teachers of Administrative Law .The object of these projects is the improvement of strategic planning and tasks design and evaluation through two interconnected instruments, the student guide of the course and the moodle platform, that allows for virtual interaction along the teaching-
learning process. The article concludes with a critical reflection on the teaching and learning experience.
Downloads
Metrics
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Sin perjuicio de lo dispuesto en el Texto Refundido de la Ley de Propiedad Intelectual, aprobado por Real Decreto Legislativo 1/1996, de 12 de abril, y conforme al mismo, los autores/as ceden a título gratuito, de modo no exclusivo y sin límite temporal los derechos para difundir, reproducir, comunicar y distribuir, en cualquier formato actual o futuro (papel o electrónico), a la Universidad de Málaga (UMA), a fin de que sea publicado en REJIE Nueva Época.
Al realizar el envío, el autor declara que el contenido esencial del mismo no ha sido publicado ni se va a publicar en ninguna otra obra o revista mientras esté en proceso de evaluación en REJIE Nueva Época, comprometiéndose en todo caso a comunicar de inmediato al equipo editorial de la revista cualquier proyecto de publicación de dicho texto, y citando expresamente a la revista en el nuevo proyecto.
Todos los contenidos publicados por REJIE Nueva Época están sujetos a la licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional, cuyo texto completo se puede consultar en https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode
Conforme a la misma, se permite la copia, distribución, comunicación pública, obras derivadas y el uso comercial de los contenidos siempre que la fuente y el autor del texto sean citados Así, cuando el autor/a envía su colaboración está explícitamente aceptando esta cesión de derechos de edición y de publicación.
Es responsabilidad de los autores obtener los permisos necesarios de las imágenes que están sujetas a derechos de autor.