The “Covid effect” in sports centers: implications for management
DOI:
https://doi.org/10.24310/JPEHMjpehmjpehm.v3i213495Keywords:
sports services, service experience, fitness industry, technological capabilities, virtual targeted activitiesAbstract
The sports industry, specifically the sports services sector, is immersed in a major transformation as a result of the pandemic caused by COVID-19. The forced paralysis of its activity derived from the declaration of the state of alarm for the management of the health crisis (Royal Decree 463/2020, of March 14) was a turning point in the provision of sports services, specifically in activities directed with musical support, which were developed for several months in an online format through different technological platforms. Currently, with the progressive return to normality, sports facilities are recovering their activity as it was conceived, but the presence of technology is still evident and many organizations continue to offer a service model in which they combine face-to-face activities with virtual ones.
Downloads
Metrics
References
Dey, B. L., Yen, D., y Samuel, L. (2020). Digital consumer culture and digital acculturation. International Journal of Information Management, 51, 102057.
Ferreira- Barbosa, H., García-Fernández, J., y Cepeda-Carrión, G. (2020). Influência das tecnologías na retenção de socios em ginásios: revisão sistemática. Movimento, 26(jan/dez), e26070.
Glofox (2021). The Impact of COVID-19 on the Fitness Industry. A Glofox Report. Recuperado de https://www.glofox.com/ebook-download/?book=2867
Nyenhuis, S. M., Greiwe, J., Zeiger, J. S., Nanda, A. y Cooke, A. (2020). Exercise and fitness in the age of social distancing during the COVID-19 pandemic. The Journal of Allergy and Clinical Inmunology in Practice, 8(7), 2152-2155.
Organización Mundial de la Salud (2020). #BeActive en el Día Internacional del Deporte para el Desarrollo y la Paz de la ONU. Recuperado de https://www.who.int/es/news-room/detail/05-04-2020-beactive-for-the-un-international-day-of-sport-for-development-and-peace
Pedragosa, V. (2021). An overview of fitness in Portugal: business models, attraction and building members’ loyalty. En J. García-Fernández y P. Gálvez-Ruiz (Eds.), The Global Private Health & Fitness Business: A Marketing Perspective (pp. 25-31). Bingley, United Kingdom: Emerald Publishing Limited.
Rizzo, N. (2021). COVID’s Impact on the Fitness Industry [35+ Stats and Fact]. Recuperado de https://runrepeat.com/pandemics-impact-fitness-industry
Statista (2020). Coronavirus: impact on fitness centers. Recuperado de https://www.statista.com/study/87452/coronavirus-impact-on-gyms/
Valgo y FNEID (2021). 3º Informe: Impacto COVID-19 en Instalaciones Deportivas. Abril 2021. Recuperado de https://www.diffusionsport.com/wp-content/uploads/2021/05/Informe-Fitness-Covid-Valgo.pdf
Viñaspre, P. (2021). Informe recuperación post Covid-19. Recuperado de https://www.cmdsport.com/esencial/cmd-fitnessgym/pablo-vinaspre-alerta-los-gimnasios-la-desigualdad-auge-altas-ingresos/
We are Social (2021). Digital 2021 España. Recuperado de https://wearesocial.com/es/digital-2021-espana
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).