Definition of a pedagogical model in the legal field through the integration of three forms of learning-service around simulation of trials
DOI:
https://doi.org/10.24310/REJIE.2020.vi23.9940Keywords:
judicial classroom, Procedural Law, trial simulation, service-learning, real conflicts, old people, collaborative work, diffusionAbstract
For a few years, the GID "Judicial Classroom of the ULE" has been working with the development and innovation of the practices of the subjects of procedural law, always being the simulation of trials its "star" activity. Comforted by its good reception among the participating students, as well as by the excellent academic results obtained, in the last three courses, we have "redesigned" the simulation to redirect it towards the fascinating world of "service-learning". And the key to achieving this has been the implementation of three different formulas, but perfectly compatible with each other (ApS with older people; ApS between students; and extra-university ApS), which are described in detail in this article. And all this, without neglecting to make a brief review of the way in which we have been forced to alter the proposed pedagogical model, to adapt it to the non-face-to-face teaching modality imposed during the duration of the State of Alarm statement in our country.
Downloads
Metrics
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Sin perjuicio de lo dispuesto en el Texto Refundido de la Ley de Propiedad Intelectual, aprobado por Real Decreto Legislativo 1/1996, de 12 de abril, y conforme al mismo, los autores/as ceden a título gratuito, de modo no exclusivo y sin límite temporal los derechos para difundir, reproducir, comunicar y distribuir, en cualquier formato actual o futuro (papel o electrónico), a la Universidad de Málaga (UMA), a fin de que sea publicado en REJIE Nueva Época.
Al realizar el envío, el autor declara que el contenido esencial del mismo no ha sido publicado ni se va a publicar en ninguna otra obra o revista mientras esté en proceso de evaluación en REJIE Nueva Época, comprometiéndose en todo caso a comunicar de inmediato al equipo editorial de la revista cualquier proyecto de publicación de dicho texto, y citando expresamente a la revista en el nuevo proyecto.
Todos los contenidos publicados por REJIE Nueva Época están sujetos a la licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional, cuyo texto completo se puede consultar en https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode
Conforme a la misma, se permite la copia, distribución, comunicación pública, obras derivadas y el uso comercial de los contenidos siempre que la fuente y el autor del texto sean citados Así, cuando el autor/a envía su colaboración está explícitamente aceptando esta cesión de derechos de edición y de publicación.
Es responsabilidad de los autores obtener los permisos necesarios de las imágenes que están sujetas a derechos de autor.