EVALUACIÓN Y AUTOEVALUACIÓN COMO INSTRUMENTOS DE MOTIVACIÓN Y DE CALIDAD EN LA INTERPRETACIÓN CONSECUTIVA

Authors

  • Katrin Vanhecke Universidad de Córdoba Spain
  • Julia Lobato Patricio Universidad Pablo de Olavide de Sevilla Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/Entreculturasertci.vi1.11891

Keywords:

motivation, evaluation, self-evaluation, consecutive interpretation, quality

Abstract

Cognitive psychology supports the idea that to explain the learning process both cognitive and motivational variables need to be taken into account. Learners that experience feelings of autonomy tend to target challenges, persevere in difficult tasks, achieve more, and carry out work of higher quality than that of professor-controlled learners. It is also most useful to make use of errors for assessing the “process” of achievement rather than the “product” of it. This article will show different evaluation procedures that are part of the teaching methods of consecutive interpretation as a key competence in learner motivation.

Downloads

Metrics

Visualizaciones del PDF
219
Jul 2009Jan 2010Jul 2010Jan 2011Jul 2011Jan 2012Jul 2012Jan 2013Jul 2013Jan 2014Jul 2014Jan 2015Jul 2015Jan 2016Jul 2016Jan 2017Jul 2017Jan 2018Jul 2018Jan 2019Jul 2019Jan 2020Jul 2020Jan 2021Jul 2021Jan 2022Jul 2022Jan 2023Jul 2023Jan 2024Jul 2024Jan 2025Jul 2025Jan 202617
|

References

ALONSO TAPIA, J. (1991) Motivación y aprendizaje en el aula: cómo enseñar a pensar. Madrid, Santillana.

-----------. (Ed.) (1992) Motivar en la adolescencia. Teoría, evaluación e intervención. Madrid. Servicio de Publicaciones de la Universidad Autónoma.

COLLADOS AÍS, A; GARCÍA BECERRA, O; PRADAS MACÍAS, M. E ; STEVAUX, E. (2006) La Evaluación de la Calidad en Interpretación Simultánea: Parámetros de Incidencia. Editorial Comares, colección Interlingua. Granada.

NOVAK, J.D. Y GOWIN, B.D. (1984) Learning to learn. Cambridge University Press. Cambridge.

POPLIN, M.S. (1988). "Holistic /constructivist principles of the teaching/learning process: implications for the field of learning disabilities", Journal of Learning Disabilities, 21, pp 401-416.

POZO MUNICIO, I (1996) Aprendices y maestros. La nueva cultura del aprendizaje. Madrid. Alianza Psicología y Educación

STIPEK, D.J. (1993). Motivation to learn. Boston, Allyn & Bacon.

Published

2009-03-27

How to Cite

Vanhecke, K., & Lobato Patricio, J. (2009). EVALUACIÓN Y AUTOEVALUACIÓN COMO INSTRUMENTOS DE MOTIVACIÓN Y DE CALIDAD EN LA INTERPRETACIÓN CONSECUTIVA. Entreculturas. Revista De traducción Y comunicación Intercultural, (1), 669–679. https://doi.org/10.24310/Entreculturasertci.vi1.11891

Issue

Section

Artículos