Reading comprehension in Spanish language and literature manuals of the second cycle of Elementary Education

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.24310/revistaisl.vi5.11089

Palabras clave:

reading comprehension, texts corpus, Elementary Education, Spanish language and literature
Agencias:

Resumen

This paper deals with the readings and reading comprehension exercises from a representative set of Spanish language and Spanish literature textbooks, used in the second cycle of Elementary Education in Andalusia. Specifically, we attend on the typology of the texts, the selected authors and books and the exercises focused on the readings. The objective of the study is the determination of how the proposed texts help in the reading comprehension and which are the better ways to work with them.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Publicación Facts

Metric
Este artículo
Otros artículos
Revisión pares 
2,4 promedio

Perfil de revisores  N/D

Información adicional autores

Información adicional autores
Este artículo
Otros artículos
Datos de investigación disponibles 
##plugins.generic.pfl.dataAvailability.unsupported##
##plugins.generic.pfl.averagePercentYes##
Financiación 
N/D
32% con financiadores
Conflicto de intereses 
N/D
##plugins.generic.pfl.averagePercentYes##
Metric
Para esta revista
Otras revistas
Artículos aceptados 
Artículos aceptados: 31%
33% aceptado
Días hasta la publicación 
Días hasta la publicación
145

Indexado: {$indexList}

    Indexado en
Perfil de director y equipo editorial
##plugins.generic.pfl.profiles##
Sociedad Académica/Grupo 
N/D
Editora: 
EduVerso, Universidad de Málaga

Descargas

Publicado

31-01-2016

Cómo citar

Sánchez Hita, B. (2016). Reading comprehension in Spanish language and literature manuals of the second cycle of Elementary Education. Investigaciones Sobre Lectura, (5), 19–35. https://doi.org/10.24310/revistaisl.vi5.11089

Número

Sección

Artículos