Nunnally, J. C. (1978). Psychometric theory (2nd ed.). Nueva York: McGraw-Hill.
OECD (2009). PISA 2009 Assessment Framework - Key competencies in reading,
Mathematics
and
Science. París: PISA, OECD Publishing. Retrieved of:
www.oecd.org/dataoecd/11/40/44455820.pdf
OECD
(2017).

PISA

2015

Assessment

and

Analytical

Framework:

Science,

Reading,
Mathematic, Financial Literacy and Collaborative Problem Solving, revised edition,
París:
PISA,
OECD
Publishing.
Retrieved
of:
http://dx.doi.org/10.1787/9789264281820-en.
Solé, I. (1992). Estrategias de lectura. Barcelona, España: Graó.
Solé, I. (2012). Competencia lectora y aprendizaje. Revista Iberoamericana de Educación
(OEI), 2012, 59, 43–61.
Van Deven A. H., & Ferry, D. L. (1980). Measuring and Assessing Organizations.
Nueva York: John Wiley & Sons, Inc.
Velásquez Rivera, M., Cornejo, C., & Roco,
Á. (2008). Evaluación de

la competencia
lectora en estudiantes de primer año de carreras del área humanista y carreras del área
de
la

salud

en

tres

universidades

del

Consejo

de

Rectores.

Estudios

pedagógicos
(Valdivia), 34(1), 123–138.
Weirlich, E. (1976). A text grammar of English. Heidelberg: Quelle and Meyer.
117