Representaciones, hábitos y dificultades de composición del texto escrito en estudiantes universitarios: un estudio exploratorio

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.24310/revistaisl.vi8.10992
Agencias:

Resumen

This article presents an exploratory study into the assumptions, habits of composition and principal difficulties that university students in the study declare to have in regard to the composition of written texts. It is a qualitative study elaborated from a series of semi-structured interviews used as a method of data collection. Once the analysis and categorisation of the data is complete, we present the system of beliefs of the participants regarding professional and academic writing. We identified their most relevant difficulties and make clear what must be taken into consideration when proposing actions which objective is to improve writing competencies in the area of Tertiary Education.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Publicación Facts

Metric
Este artículo
Otros artículos
Revisión pares 
2.4 promedio

Perfil de revisores  N/D

Información adicional autores

Información adicional autores
Este artículo
Otros artículos
Datos de investigación disponibles 
##plugins.generic.pfl.dataAvailability.unsupported##
##plugins.generic.pfl.averagePercentYes##
Financiación 
N/D
32% con financiadores
Conflicto de intereses 
N/D
##plugins.generic.pfl.averagePercentYes##
Metric
Para esta revista
Otras revistas
Artículos aceptados 
Artículos aceptados: 34%
33% aceptado
Días hasta la publicación 
Días hasta la publicación
145

Indexado: {$indexList}

    Indexado en
Perfil de director y equipo editorial
##plugins.generic.pfl.profiles##
Sociedad Académica/Grupo 
N/D
Editora: 
EduVerso, Universidad de Málaga

Descargas

Publicado

31-07-2017

Cómo citar

Álvarez-Sánchez, Y., & Fabregat-Barrios, S. (2017). Representaciones, hábitos y dificultades de composición del texto escrito en estudiantes universitarios: un estudio exploratorio. Investigaciones Sobre Lectura, (8), 60–78. https://doi.org/10.24310/revistaisl.vi8.10992

Número

Sección

Artículos