Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Indexations
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 23 (2021): Spanish Cinema Between Millennia (1990-2010)
Vol. 23 (2021): Spanish Cinema Between Millennia (1990-2010)
DOI:
https://doi.org/10.24310/Fotocinema.2021.v23i
Published:
2021-07-22
Presentation
Spanish cinema between millennia. Study perspectives
Virginia Guarinos , Jean-Paul Aubert
7-21
PDF (Español)
HTML (Español)
ARTICLES
The 2008 economic crisis through Spanish cinema
Víctor Álvarez-Rodríguez
23-45
PDF (Español)
HTML (Español)
Inherited narratives and aesthetics in Spanish non-fiction films: cinematographic reminiscences of the filmography of Joaquim Jordà and José Luis Guerin
Sergio Cobo-Durán, Irene Liberia Vayá
47-73
PDF (Español)
HTML (Español)
Otherness and marginalisation: characters from the other side in Spanish cinema (1999-2012)
Inmaculada Gordillo, Sergio Toledo , María Toscano-Alonso
75-96
PDF (Español)
HTML (Español)
From thriller to prison: criminals women in the cinematographic work of Isabel Coixet and Belén Macías
Laura Pacheco Jiménez, Valeriano Durán Manso
97-120
PDF (Español)
HTML (Español)
The process of maturity of the filmic character. The case of Lucia in Silencio roto, by Montxo Armendáriz
Ander Goikoetxea Pérez
121-136
PDF (Español)
HTML (Español)
Rethinking cinema from its margins. Cinephilic moments and relocation in the work of Víctor Erice in the 21st centur
Fernando Ramos
137-157
PDF (Español)
HTML (Español)
Substrates of hierophanies, archetypes and rituals in the films of Gutiérrez Aragón
José Luis Sánchez Noriega
159-177
PDF (Español)
HTML (Español)
Analysis of In the city (2003) by Cesc Gay as an author model in contemporary Spanish cinema.
Ernesto Taborda-Hernandez, Francisco Javier Miranda García
179-200
HTML (Español)
PDF (Español)
Spanish Filmmakers of the Change of Century in the Orbit of Science-Fiction Genre
Débora Madrid Brito
201-226
HTML (Español)
PDF (Español)
Haunted Houses, Social Spaces and Surveilled Homes: Scary and Sinister Places in Spanish Cinema (1999-2012)
Miguel Ángel Pérez-Gómez, Irene Raya Bravo, Francisco Javier López Rodríguez
227-249
PDF (Español)
HTML (Español)
Jess Franco’s digital films (1999-2012): recycling and posmodernity
Alejandro Mendíbil Blanco
251-270
HTML (Español)
PDF (Español)
Miscellany
The evolution of the postcard and Modern Wars: Two paths encountered (1869-1945)
José Manuel López
271-297
HTML (Español)
PDF (Español)
Topography of the Emotions, Intertextuality, and Iconographic programs in Julieta (Pedro Almodóvar, 2016)
Pedro Poyato
299-323
HTML (Español)
PDF (Español)
La gestión del secreto en la filmografía de Alan J. Pakula.
Fermín Galindo-Arranz, David Fuentefría Rodríguez
325-347
HTML (Español)
PDF (Español)
The tragic view of life: a key intersection between the philosophy of Friedrich Nietzsche and the filmography of Woody Allen
The tragic view of life: a key intersection between the philosophy of Friedrich Nietzsche and the filmography of Woody Allen
Daniel Acle Vicente
349-372
HTML (Español)
PDF (Español)
Languidness of August (1984)
Cesare Pavese’s The Beach (1945) in Jorge Silva Melo
Caterina Cucinotta, Ana Catarina Pereira, Ana Isabel Soares
373-405
HTML (Español)
PDF (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
JCR y JCI WOS
scopus
sellofecyt
gs
2023 H5 |
7
dailnet
redib
##plugins.blocks.mostRead.settings.blockTitle##
|
##plugins.blocks.mostDownload.settings.blockTitle##
(1109)
El Archivo de Memoria Fotográfica de la Guerra Civil. La fotografía publicada como objeto de estudio
(648)
Calígula (1979), ¿cine erótico o cine pornográfico?
(622)
Fotografía en América Latina: historia e historiografía (siglos XIX y XX)
(568)
Repensar narrativas fotográficas: reflexiones historiográficas sobre Magnum Photos y el legado de Sergio Larraín
(417)
Fotografía, violencia de Estado y legibilidad de la historia.
(4755)
Rojo amanecer: el problema de la imagen de Tlatelolco 1968
(2626)
Trastornos de personalidad y cine
(1953)
Límites y paradojas de una fotografía de prensa: análisis de una foto de Madres de Plaza de Mayo durante la dictadura militar en Argentina
(1806)
Relajo y humor carnavalesco como sátira política en Un mundo maravilloso (Estrada, 2006)
(1672)
Roma ciudad abierta: el neorrealismo y la representación del miedo y el heroísmo en la Italia de la posguerra
antiplagio
licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Information
For Readers
For Authors
For Librarians