Managing Power in Family Business

Authors

  • Guillermo Salazar Family Business Advisor and Consultant. Exaudi Competitive Legacy Knowledge Venezuela, Bolivarian Republic of

DOI:

https://doi.org/10.24310/ejfbejfb.v1i2.4025

Keywords:

leadership, power, authority, responsibility

Abstract

.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Guillermo Salazar, Family Business Advisor and Consultant. Exaudi Competitive Legacy Knowledge

Arquitecto (USB, Caracas, 1996). Magister en Gerencia de Construcción (UC, Valencia, 2001); Master en Dirección e Internacionalización de la Empresa Familiar (EAE, UPC, Barcelona, 2003); Diplomado en Terapia Sistémica Familiar por el Hospital de Sant Pau (Barcelona, 2006); Certificate Holder in Family Business Advising (Family Firm Institute, Boston, 2008). Autor del libro "Empresas Familiares: Herramientas para la Gestión del Amor y el Dinero" (2001).Coautor de manuales de empresa familiar para las Cámaras de Comercio de Barcelona (2005) y el País Vasco (2008), entre otros. En 2002 se incorpora a Laempresafamiliar.com. En 2005 asume la Dirección de Investigación de Fundación Nexia para el Desarrollo de la Familia Empresaria. En 2008 ingresa como Consultor Senior en Garrigues Empresa Familiar. Actualmente es Blogger de Laempresafamiliar.com, miembro del Advisory Board de Family Business Wiki, presentador de seminarios en español del FFI y Director de Exaudi.

Published

2011-11-30

How to Cite

Salazar, G. (2011). Managing Power in Family Business. European Journal of Family Business, 1(2), 71–72. https://doi.org/10.24310/ejfbejfb.v1i2.4025

Issue

Section

Essay and Commentary

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.