Louis Philippe D’Orleans’ spanish gallery and his connections with the pictorial heritage of Córdoba
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2012.v0i32-33.4298Abstract
This work aims an analysis of the mission executed by Baron Taylor in Spain, which supported the formation of Louis Philippe d’Orleáns’ Spanish Gallery of 1838. In order to do so, the network of assistants that Taylor trained in Andalusia is studied. It allowed him to obtain a great number of paintings in a very low cost. The article is focused in the pictorial heritage of Córdoba. This case study intends to provide readings about the dispersion and the theft of works of art in Spain during the 19th Century.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.