Tres álbumes de grabados antiguos en la Biblioteca Nacional del Perú
DOI:
https://doi.org/10.24310/ba.44.2023.17871Keywords:
Old Master Prints, Albums, Libraries, Visual Culture, Colonial Art, Peru, Thomas de LeuAbstract
The Peruvian National Library holds today in its vaults three valuable albums of Old Master prints which still await proper catalogation. The prints of these albums come from the Low Countries, Paris, Rome, Cologne, and Augsburg, and were produced in the sixteenth, seventeenth, and eighteenth centuries. Taken together, these albums offer an encompassing view of the prints that circulated in Colonial Peru, thus contributing to the formation of the visual culture of the country. The purpose of this essay is to reveal the wealth of the Old Master print collection in the Peruvian National Library. One of the noteworthy fruits of our labors will be the discovery of the only known impressions of a couple of prints of Thomas de Leu (ca. 1555-ca. 1612), a prominent Parisian printer of great significance for Colonial Art.
Downloads
Metrics
References
ESTABRIDIS, Ricardo (1989), «Un cuaderno de grabados de Halbeek y una serie de anacoretas del Cusco», Kantú: Revista de Arte, 6, agosto, pp. 37-38.
FRANKEN, D. (1881), L’oeuvre gravé des van de Passe, Frederick Muller/Rapilly, Amsterdam/París.
Hollstein’s Dutch and Flemish Etchings, Engravings, and Woodcuts 1450-1700, Sound and Vision Interactive, Rotterdam (1996), vol. XLIV.
MAUQUOY-HENDRICKX, Marie (1978), Les estampes des Wierix, Bibliothèque Royale Albert Ier, vol. I, Bruselas.
OJEDA, Almerindo (2019), «Impacto del editor parisino Thomas de Leu (1555-1612) sobre el arte colonial», en IX Encuentro Internacional sobre el Barroco: Naturaleza y Paisaje. Conferencia celebrada del 14 al 17 de noviembre del 2017 en Buenos Aires, Argentina. Fundación Unión Latina, La Paz, pp. 223-234.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Almerindo Ojeda Di Ninno
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Todos los contenidos publicados en la revista Boletín de Arte están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Los/as autores/as cuyas contribuciones sean aceptadas para su publicación en esta revista conservarán el derecho no exclusivo de utilizar sus contribuciones con fines académicos, de investigación y educativos, incluyendo el auto-archivo o depósito en repositorios de acceso abierto de cualquier tipo.
La edición electrónica de esta revista esta editada por la Editorial de la Universidad de Málaga (UmaEditorial), siendo necesario citar la procedencia en cualquier reproducción parcial o total.